Lumânare, opaiț sau focul din sobă: în 2017, acestea sunt metodele de a
avea lumină în casă pentru aproape 60.000 de familii din România.
Într-un ocean de întuneric, Electric Castle Festival și NN Asigurări au
reușit să schimbe viața a 25 de familii din România, în urma campaniei
„Rain or Shine” derulate la cea mai recentă ediție a festivalului.
Echipele organizației „Free Miorița”, cea care implementează campania
inițiată de Electric Castle, s-au apucat de treabă imediat după finalul
ediției cu numărul V a festivalului. Până în prezent, șase familii din
Harghita și Botoșani au primit instalații cu panouri fotovoltaice, care
le-au și fost instalate de către voluntarii organizației.
Reacția lor? „Erau zile când spuneam Doamne, mai bine să n-am mâncare în
casă, dar să am un pic de lumină! Zile de iarnă lungă. Când toată viața
ta se oprește. Acum mă bucur pentru fiica mea, ea are altă șansă, să
meargă la școală, să crească într-o casă normală”, spune Elena Jiga, din
satul Filpea, comuna Subcetate, județul Harghita. Cele 6 familii care
au primit instalații până acum au în total 11 copii. Ei pot acum să vadă
în casa lor un loc al bucuriei, chiar și în cele mai lungi nopți.
Proiectul este posibil mulțumită sumei de 30.000 de euro pe care NN
Asigurări a donat-o proiectului, dar și prin donațiile pe care
participanții la festival le-au făcut pe platforma www.rainorshine.ro,
unde au putut vota starea vremii la Electric Castle. Rezultatul celor
peste 9.000 de voturi exprimate a înclinat balanța spre un soare
strălucitor („shine”), lucru confirmat, cum altfel, și de cele 5 zile
senine de care s‑au bucurat cei peste 174.000 de participanți la
festival.
Free Miorița își propune să încheie lucrările la toate cele 25 de case
incluse în proiect până în primăvara anului viitor.Pentru acest lucru, e
nevoie de cât mai mulți voluntari: cei care vor să ajute pot găsi
detalii pe www.freemiorita.ro.
În urmă cu 10 zile, echipa Electric Castle a fost prezentă și în prima
zi de școală din Bonțida, pentru a se bucura alături de elevii de aici
de renovările făcute peste vară. Un nou teren de sport și dotări în
sălile de clasă, investiții ridicându-se la peste 70.000 de euro, a fost
cadoul de „Bun venit la școală” pe care festivalul, alături de Lidl
Romania, l-au oferit copiilor. „Acesta este efectul Electric Castle. El
durează 365 de zile dintr-un an. Dacă până acum simțeau asta doar
participanții la festival, ajungem, mulțumită partenerilor noștri, în
locuri care au nevoie de noi, de toți cei care credem cu adevărat că
muzica schimbă lucrurile în bine”, spune Andi Vanca, PR Manager Electric
Castle Festival.
Festivalul va anunța la începutul lunii octombrie perioada de desfășurare a celei de-a 6-a ediții.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu